10 Ağustos 2009 Pazartesi

ÇOK GÜZEL HAREKETLER VAR ŞENPAZAR'DA





















Kastamonu’dan yola çıktığımızda hava parçalı bulutluydu ve dün gece yağan yağmurun bıraktığı izler yolun üstünde kenarlarından bize eşlik etmekteydi.
Seydiler’i geçip Ağlı yol ayrımından sonra yol bildiğiniz gibi dümdüz ve oldukça güzel. Ağlı’ya gelinceye kadar hafif rampalar ve virajlar olsa da pek önemi yok. Asıl dönemeçler zaten Şenpazar-Azdavay ayrımından sonra başlamakta. Manzaranın güzelliğini araç kullanan dışında herkes doya doya seyredebilir. Vaktin nasıl geçtiğini, km’lerin nasıl bittiğini anlamaya fırsat bile kalmayacağından eminim.
Kalaycı köyüne gelmeden yol üstünde bir pankart görüyorum. Orak İnciri Şenliği ile ilgili bilgiler yazıyor. Duramadığımdan pek anlayamıyorum. Bir kaç km ileride yol üstünde çay içmek için cami yanında küçük şirin bir işletme var. Duruyoruz hoş sohbet insanlar. Yakınlarda kaybettikleri yakınları için lokma döktürmüşler sevabından faydalanma adına bize de ikram ediyorlar yiyoruz ve konuşuyoruz.
Yaşlı bir teyzem var yöresel kıyafetli fotoğraf çekeyim diyorum önce istemese de sonra razı oluyor. Çayımızı içiyor, kara orak incirinden tadıp yola devam ediyoruz.
Bu gün Şenpazar’ın Pazarı. Eskiden Şarabani denilen yerde çınarın altında kurulan Pazar şimdilerde meydanda. Aracımızı park edecek bir yer bulup etrafı turlamaya başlıyorum. İlk durağım tabi ki Çin Lokantası. Şenpazar’a gelip de Şenol Ustanın çorbasını köftesini yemeden dönmek olmaz. Meydandan dere üstündeki köprüye doğru ilerlerken dış cephesi çok güzel bir bina görüyorum.
Sık sık gelirim ama yeni görüyorum bu binayı. İçerde bir kalabalık var. Gazeteci refleksi ile hemen fotoğraf makinemi çekip kalabalığı yarıyor açılın açılın ben gazeteciyim diyorum. Otantik kıyafetler giydirilmiş mankenler, eski eşyalar, duvarda bir iki tanıtım fotoğrafı derken birden onunla göz göze geliyoruz.
Yıllardır hep duyduğum, hakkında sayısız efsane hikâye uydurulan, şey tam karşımda bana bakıyor. Neymiş o derseniz. İşte o.O bir Ayı. Ne kadar sevimli bir şey. Çok ilginç. Otantik eşyalar her yerde var ama böylesini ilk kez görüyorum. Kim düşünmüşse tebrik ederim.
—Hoş geldiniz diyen bir dost sesi duyuyorum. Şenpazar Belediye Başkanı Sn.Suat SAYGIN bizi karşılıyor. Şenpazar Belediyesi Kültür ve Konuk Evine hoş geldiniz diyor. Sıcak samimi ve içten bir tavırla anlatıyor bizlere ve o anda bizim gibi burayı gezen Şenpazarlılara. Dışarıdan gelenlere.
Bakın diyor bu tahta sini yekpare karaağaçtır. El oyması olup yüzlerce yıllıktır. Bir eşi daha yoktur. Bu otantik elbiseler dönemin özelliğini yansıtan kıyafetlerdir. Halen İlçemizde bu yüzlerce yıllık geleneksel kıyafetleri yaşatan köylerimiz bulunmaktadır. Bu ayı bir vatandaşımızın bu kültür merkezine bağışıdır. Etrafta çocuklar bu sevimli şeyle fotoğraf çektirmek için birbirleriyle yarışıyorlar. Başkan bir yandan gezen halkın tebriklerini kabul ederken bir yandan da burayı kurmanızdaki amaç nedir diye sorduğum soruyu cevaplıyor.
“Buranın kuruluş amacı Şenpazar’ımızın geleneksel değerlerini gerek burada yaşayan gençlerimize, gerekse sadece yaz aylarında gelme fırsatı bulabilen hemşerilerimize gerek de turizm amaçlı gelen misafirlerimize tanıtmaktır”. Ayrıca bu Kültür merkezinin zenginleşmesi adına tüm Şenpazarlıların desteğini beklediklerini söyleyen Başkan, evinde, elinde Şenpazar’a özgü otantik eşyaları bulunan hemşerilerimizin bize yardımcı olmalarını istiyoruz diyerek temennilerini de dile getiriyor. Belediyenin yeni internet sitesini hizmete soktuklarını anlatan başkan http://www.senpazar.bel.tr/ hizmetlerinin yer aldığı bölümü herkese tavsiye ediyor. Son yağışlarda kısmen zarar gören alt yapının hasar tespiti için İller Bankası yetkilileriyle yanımızdan ayrılırken Şenpazar’da tesadüfen de olsa tanıştığım mütevazı samimi vizyonu olan Belediye Başkanımız Sn. Suat SAYGIN’a yaptığı hizmetler için bir Kastamonu Sevdalısı olarak teşekkür etmek istedim.
Ama o çoktan yola çıkmıştı bile..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder